Siirry sisältöön

Ihmisethän näitä tekevät, ainakin pääsääntöisesti.

Tony Tavi

Tony on Hang Outdoorsin perustaja ja puumajoitteiden pioneeri. Kansainvälinen akateeminen ja kaupallinen tausta ja yli 20 vuotta ostotoimintaa, maahantuontia ja vientiä erikoiskaupan puolella. Viimeiset 10 vuotta rakentamassa matalan hiilijalanjäljen ekomatkailukohteita ympäri maailmaa ollen mukana useiden outdoor valmistajien kehitystiimeissä ja testaamassa uuden sukupolven varusteita. Erityiskiinnostus paikallisuuteen sekä yhteistyöverkostojen lisäarvon tuottamiseen ja liiketoiminnan merkitykseen ympäristössä. Omistaa myös teekaupan ja wellness hoitolan unelmoiden metsäkylpylästä, jossa kaikki on hyvin.

LinkedIn: Tony Tavi

Sami Hänninen

Olen pitkänlinjan liiketoimintaprosessien optimoija, joka innostuu kaikesta uudesta teknologiasta sekä uuden kehittämisestä. Kokemusta teknologialiiketoiminnasta on kertynyt jo yli 20 vuoden ajalta sekä luontomatkailuliiketoiminnasta yli 10 vuoden ajalta. Nimeni löytyy Tervarummun ja Johkun perustajista.

Only profitable businesses can save our planet

On tieteellisesti täysin kiistatonta, että kauniin planeettamme rajat lähestyvät nopeasti ja me ihmiset ovat syypää tälle. On meidän jokaisen vastuulla tehdä kaikkemme kehityskulun muuttamiseksi kestäväksi. Mutta, yksilöinä vaikutusmahdollisuutemme ovat varsin rajalliset. Voimme tehdä hyviä valintoja vain siinä laajuudessa, mitä yhteiskunta ja yritykset meille tarjoavat. Jos yritys tarjoaa yksilölle vain kestäviä ratkaisuja, on yksilönkin toiminta kestävää. Ison kuvan kannalta tarkasteltuna, yrityksityksillä on suurin vastuu ratkaista tämä peli planeetan ja luonnon hyväksi. Mutta se onnistuu vain ja ainoastaan kannattavuuden kautta.

Verlan Sumassa teen, opiskelen ja kehitän sitä, mistä puhun. Osallistun pelastamaan planeetan kannattavan liiketoiminnan kautta.

LinkedIn: Sami Hänninen
Twitter: Sami Hänninen

Lue lisää arvoistamme ja tekemistämme:

OUR INFINITY GAME

Matkailu, kauppa, logistiikka, teknologia, kuluttaminen ja vapaa-ajan kokemukset ovat kaikki ison muutoksen äärellä. Elämäntapamme ja nykyinen kuormitus eivät ole enää hetkeen olleet kestävällä tasolla. Se näkyy ilmastonmuutoksen lisäksi luonnon, luonnonvarojen ja hyvinvoinnin heikkenemisenä. Ainoa rehellinen tapa tarkastella kestävää tulevaisuutta on ottaa huomioon toimintamme seuraukset ja ekologinen jalanjälkemme sekä minimoida se samalla kun palvelumme tai tuotteemme kasvattavat jalostusarvoa ja tuottavat positiivisia asioita ympärillemme.

Uudet kaupankäynnin mallit ja teknologia mahdollistavat yritysten ja kauppiaiden väliset verkostot, palveluiden paketoinnin, varastojen jakamisen ja yhteisten asiakkaiden palvelemisen ja kommunikaation tehokkaasti ja automaattisesti. Siihen lisätään aidot luontokokemukset ja palvelut maailman puhtaimmissa, kauneimmissa ja luontoarvoiltaan ainutlaatuisissa lokaatioissa, joissa keskiössä ei ole kiinteistöbisnes vaan kokemus. Vielä kun pidetään päivittäisessä toiminnassa mielessä olemassaolevan luonnon ja kulttuurin säilyttäminen ja ihmisen hyvinvointi - silloin aletaan olla kestävällä pohjalla.

Tämän lisäksi toiminnan tulee olla kannattavaa. Kaikki yritystoiminta on ennen kaikkea kaupankäyntiä. Ilman tätä ei ole pohjaa palvelujen ja tuotteiden tuottamiselle, työlle, hallinnolle tai millekään muulle yrityksen toiminnolle, jotka tekevät kokemukset ja asiat mahdolliseksi. Ilman kaupankäyntiä ei synny arvoa. Ei ole sitä kuka tarvitsee jotain tai sitä kuka ratkaisee. Jotta yritystoiminta kestää aikaa, tulee sen nopeasti muuttuvassa maailmassa olla kannattavaa sekä kehittävää. Kun liiketoiminta on kannattavaa ja kehittävää on myös kestävää. Kaikki edellämainitut asiat voidaan tehdä laadukkaasti ja yhteiskunnan velvoitteet ja säännöt täyttäen. On lopulta vain ihmisestä eli päätöksentekijästä kiinni se, onko toiminta kestävää.

Tämän kaiken luetteleminenkin jo melkein hengästyttää ja tehtävä ei ole helppo. Siksi kutsummekin Verlan Sumaa ekomatkailun kehitysympäristöksi. Siellä voimme kokeilla uusia tuotteita, tapoja palvella ja kokea asioita rauhassa ilman häiriötekijöitä ja ruuhkia. Vain rauhassa ja keskittyen voi löytää sen olennaisen ja kehittää jotain joka on jaettavissa myös muille, kumppaneillemme, asiakkaillemme ja tälle maailmalle jossa elämme.